Tuesday, 28 May 2013

Katak Puru??

Assalamualaikum...


saya mengenali buah ini dengan panggilan katak puru dari kecil lagi..
ingat lagi kat belakang rumah ada satu pokok yang sangat lebat, sekarang dah kena tebang.
yang ni pokoknya masih baru, ada kat tepi rumah..
kalau dulu saya tak sabar menunggu buahnya besar, berisi dan hampir masak..
cara makannya , paling simple cicah je dengan garam kasar.
kalau rajin, dan sesekali kalau teringin cicah dengan cuka yang dicampur garam, gula, kicap, belacan dan cili padi hihihi



kalau kat kedah ni saya pernah dengar ada orang panggil buah ni dengan nama nam nam..
dah lama saya tak makan buah ni.. bukan tak de, tapi tak teringin hihi
banyak juga benda yang saya sangat suka makan zaman kecik2 dulu, tapi sekarang tekak dah tak boleh nak telan.. tak tahu pulak kenapa...


No comments: